loading...
کلاس دهم پایه دهم
تبلیغات

ویژه

کلیپ تبلیغاتی درس گیر
m1290 بازدید : 312 جمعه 05 تیر 1394 نظرات (0)

در تاریخ بشریت افرادی ثروتمند بودند و افرادی مشهور و ثروتمند. بشریت، میلیاردرهای زیادی را در سراسر دنیا به خود دیده است، اما افراد مولتی میلیاردر زیادی بوده‌اند که ثروت آن‌ها دنیا را به لرزه در آورده است. شاید به این فکر می‌کنید که اگر ثروتمندان زمان قدیم در حال حاضر زنده بودند، مقدار دارایی آن‌ها چقدر ‌می‌بود. با ما همراه باشید تا ببینید اگر این افراد هم اکنون زنده بودند، ثروتشان چقدر بود.

 

۹) هنری فورد

 

ثروت: ۱۹۹ میلیارد دلار

http://8pic.ir/images/7jo8j4okcjuqm1nlwmg1.jpg

 

فورد در میشیگان به دنیا آمد و موسس کارخانه‌ی خودروسازی فورد است. با استفاده از استعداد خود، فورد توانست از راز خودروهای تندرو پرده بردارد و ثروت فراوانی جمع‌آوری کند. او کار خود را به عنوان یک تعمیرکار ساعت آغاز کرد و به عنوان مهندس خودرو به کار خود ادامه داد و در آخر توانست شرکت فورد را تاسیس کند. او از آغازکنندگان و حامیان حمایت از حقوق مشتریان بود.

۸) معمر قذافی

 

ثروت: ۲۰۰ میلیارد دلار

http://8pic.ir/images/t77mk88c3dzmla9t6z1y.jpg

 

قذافی یک مولتی میلیاردر بود، مردی دیکتاتور که ۴۲ سال بر لیبی حکومت کرد. علی‌رغم ستم‌های فراوانی که او به مردم کرد، سعی می‌کرد برای مردم خود رفاه ایجاد کند و از رهبران جنبش پان‌آفریقا و موسسان مجمع آفریقایی‌ها بود. ژنرال قذافی همچنین عامل یکی از شگفتی‌های دنیاست. عملی شدن پروژه‌ی آبیاری بیابان لیبی که اتمامش ۲۴ سال به طول انجامید، واقعا شبیه یک معجزه بود. با مرگ دیکتاتور بزرگ در سال ۲۰۱۱ مشخص شد که ارزش دارایی‌های او ۲۰۰ میلیارد دلار بوده است.

۷) ویلیام کشورگشا

 

ثروت: 6/229میلیارد دلار

http://8pic.ir/images/oayozvcwyqab8tkogury.jpg

 

ویلیام فرزند رابرتز، دوک نورماندی بود. با مرگ پدرش در طی سفر، او در ۸ سالگی جای پدر خود را گرفت. موفقیت‌های چشمگیر او در جنگ هستینگ باعث شد که به ویلیام، لقب کشورگشا داده شود. او در سال ۱۰۶۶ پادشاه انگلیس شد و تاثیر مثبتی در ساخت کلیسا در قرون‌وسطی داشت.

۶) میرعثمان علی خان

 

ثروت: ۲۳۰ میلیارد دلار

http://8pic.ir/images/qurbkw6qhg31m45xhm0z.jpg

او به عنوان ‍پادشاهی سخاوتمند که به علم اهمیت زیادی می‌داد، شناخته می‌شد. عثمان از نیروی هوایی انگلیس در جنگ‌ جهانی اول نیز پشتیبانی می‌کرد. او به مانند دیگر افراد این لیست اراضی فراوان نداشت، بلکه معادنی داشت که عثمان را در سال ۱۹۴۰ به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل کردند.

۵) نیکولای الکساندرویچ رومانوف

 

ثروت: ۳۰۰ میلیارد دلار

http://8pic.ir/images/kh0vgmwts2dhx037f20g.jpg

 

نیکولای، آخرین تزار روسیه بود، که پس از انقلاب بولشویک او و تمام افراد خانواده‌اش کشته شدند. او رهبری مقتدر نبود اما ثروت هنگفتی داشت

۴) اندرو کارنی

 

ثروت: ۳۱۰ میلیارد دلار

http://8pic.ir/images/iwvprgwfok3r202guryy.jpg

 

او حاکم صنعت استیل در قرن ۱۹ میلادی بود. اندرو در ۱۳ سالگی شروع به کار کرد و به طور هفتگی ۱.۲ دلار از کارخانه‌ی پارچه دریافت می‌کرد. سپس به عنوان اپراتور تلگراف در یک شرکت راه‌آهن مشغول به کار شد و اولین مدرک خود در کسب‌و‌کار را بدست آورد. بعد از جمع‌آوری بودجه‌ی کافی او ابتدا شرکت پل سازی کیستون و سپس کارخانه‌ی استیل کارنی را تاسیس کرد. اندرو به طور مستمر مبلغی را صرف کارهای خیریه می‌کرد و از حامیان تقسیم عادلانه‌ی ثروت بین مردم بود.

۳) جان راکفِلِر

 

ثروت: ۳۴۰ میلیارد دلار

http://8pic.ir/images/n3ei9ql901m7f78r4iwa.jpg

 

جان انحصار صنعت نفت آمریکا را در دست داشت. اختراع راه‌آهن سود بزرگی برای او به ارمغان آورد و از وی فردی موفق و البته ثروتمند ساخت که این ثروت منجر به تاسیس«استاندارد اویل» توسط جان شد. تجربه‌ی کتابداری او در سال‌های جوانی، باعث شد که پس از بدست آورن ثروت فراوان، کمک مالی زیادی به ساخت دانشگاه‌های شیکاگو، راکفلر و فیلیپین، کند.

۲) خانواده‌ی روتسچایلد

ثروت: ۳۵۰ میلیارد دلار

http://8pic.ir/images/cphl70rgjjc0rg3mdw6q.jpg

 

خانواده‌ی آلمانی روتسچایلد به عنوان یکی از ثروتمندتری خانواده‌ها در قرن ۱۹ میلادی شناخته می‌شوند. مایر روتسچایلد کار بانکداری را در قرن ۱۸ میلادی آغاز کرد و بانکداری به عنوان شغلی خانوادگی در بین روتسچایلدها شناخته شد. او ۵ فزرند خود را به ۵ کشور مهم اقتصادی اروپا فرستاد تا بانکداری خود را در کل اروپا گسترش دهد، این کار مایر باعث افزایش روزافزون ثروت خود و خانواده‌اش شد.

۱) مانسا موسا

 

ثروت: ۴۰۰ میلیارد دلار

http://8pic.ir/images/aq35612f7n5k1sxwbq9y.jpg

مانسا موسی، حاکم معادن وانگارا، دهمین امپراطور سلسله‌ی پادشاهی مالی بود. او ثروتمندترین فرد در تاریخ بشریت است. مانسا بر ۴۰۰ شهر مالی و تمام غرب آفریقا در قرن ۱۴ میلادی حکومت می‌کرد و معادن فراوانی که وی مالک آن‌ها بود، ثروتی بی‌نظیر در اختیار او قرار داده بود. مانسا عمارات فراوانی ساخته بود که به لطف معمار ایتالیایی، سرجیو دامیان، امروزه نیز پا بر جا هستند.

 

نکته: آقای بیل گیتس که ثروتممند ترین فرد حال حاضر است ثروتش 156 میلیارد دلار است که در این لیست جایی نمیتواند داشته باشد.

منبع:zoomit.ir
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام مطالب در وب گذاشته شود؟
    آیا با نمایش مطالب فقط برای کاربران عضو موافق هستید؟
    آیا با راه اندازی فروم(تالار گفتمان٬انجمن) پشتیبانی درسی موافق میباشید؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1340
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 112
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 112
  • بازدید ماه : 1,810
  • بازدید سال : 18,162
  • بازدید کلی : 481,916
  • کدهای اختصاصی